Lago di Garda

02.07.2022

Druhý den naší zahraniční exkurze jsme naplánovali trasu k největšímu alpskému a zároveň i italskému jezeru Lago di Garda. Plánovaný odjezd byl stanoven na 08:15. I díky nepředpokládané zastávce na benzince a ranním kolonám u Cavaion Veronese jsme se do cílové destinace dostali až v 11:15, tedy o zhruba hodinu později, než jsme plánovali. Autobus v posledních 30 minutách trasy vystoupal přes 1 000 výškových metrů skrze nespočet serpentín, načež nám zastavil ve výšce asi 1 350 m n. m. nedaleko chaty Novezza asi 3,5 km severně malebné obce Ferrara di Monte Baldo. Dále by už skrze zákaz pro průjezd autobusů ani nevhodně úzké cesty pokračovat nemohl. Po výstupu nás schladil zhruba o 10 °C chladnější horský vzduch ve srovnání se vzduchem s nímž jsme se setkali v Benátkách. Nutno říci, že počasí pro horskou turistiku nám maximálně přálo. Teplota byla akorátní, občas nám pomohly mraky, které schovali pálící Slunce, ale zároveň nás nepotkal žádný déšť, což v horách rozhodně není pravidlem.

Pohled na vrcholy tyčící se nad námi byl impozantní. Ne každý v tu chvíli zřejmě věřil, že se na ně může dostat celá naše skupina. Našim cílem sice nebyl nejvyšší vrchol této oblasti, 2 218 m n. m. vysoké Monte Baldo, ovšem vydali jsme se na vrchol Cima Telegrafo jen nepatrně nižší tyčící se do výšky 2 200 m n. m. Rozdělili jsme se do několika výkonnostních skupin, a začali stoupat po červené turistické trase. Výchozím bodem našeho společného znovu setkání měla být horská chata Rifugio Telegrafo. Výstup na horu s výhledy na Lago di Garda a následný krátký sestup k chatě nám trval mezi 2,5 až 4 hodinami na základě výkonnosti různých skupin. Na chatě jsme se individuálně mohli občerstvit, především si ale krátce odpočinuli na následující sestup na který jsme se vydali v 15:45 hod. Ke stanovišti autobusu jsme se někteří značně vyčerpaní dostali v 18:00. Exkurze tak skončila o něco později, než jsme předpokládali. Do kempu jsme dorazili po 20 hodině. Po večeři většina z nás zalehla k načerpání sil na další den.